Mąka gryczana.



W końcu się skusiłam i kupiłam - mąkę gryczaną.
Niewiele jeszcze z nią eksperymentowałam, ale tarte udało mi się przygotować na sobotni wypad do Krzeszowic.

Pomysł zaczerpnięty jak zawsze z White Plate, z małą modyfikacją.

Spód:
200 g mąki - wymieszałam trzy rodzaje - pszenną, pszenną z pełnego przemiału i gryczaną
100 g masła
1 łyżeczka soli
2 żółtka
2-3 łyżki wody

Masa:
1 pęczek botwiny z buraczkami (ok. 600-700 g)
3 ząbki czosnku
2 łyżki masła
 gałka muszkatołowa (świeżo starta), kminek, sól, pieprz, chilli
2- 3 łyżki świeżego koperku

Polewa:
100 g miękkiego koziego sera
50 g jogurtu naturalnego typu greckiego
2 jajka
przyprawy: sól, pieprz

1 opakowanie kulek mozzarella


WYKONANIE:

Spód:
Wszystkie składniki połączyć - wodę dodajemy na końcu, stopniowo.
Uformować kulę i schłodzic w lodówce przez 30 minut.
Następnie wylepić ciastem formę do tart o średnicy 26-28 cm, piekarnik nagrzać do 190 st C.
Ciasto w formie przykryć papierem do pieczenia, na to wsypać suchą fasolę (by podczas pieczenia ciasto się nie podnosiło) i zapiec 15 minut.
Wyjąć z piekarnika, zdjąć z ciasta papier z fasolą i wypełnić je masą:

Masa:
Na patelni rozpuścić masło, dodać czosnek pokrojony w plasterki. Kiedy zmięknie, dodać pokrojoną drobno botwinę (buraczki kroimy na zapałki), doprawić przyprawami.
Dusić około 10 minut.

Polewa:
Jajka zmiksować z jogurtem i kozim serem.
Doprawić solą (odrobinę, bo ser słony) i pieprzem.
Wlać polewę na tartę wypełnioną masą.
Wierzch obłożyć kulkami mozzarelli (ewentualna opcja, bez sera też będzie pyszna).

Wstawić do piekarnika i piec ok. 30 minut, aż wierzch się zarumieni.

 

Komentarze

Popularne posty