A wiosna pachnie....


.... bzem, konwalią i - ciastem z rabarbarem.
To taki tradycyjny obrzęd - ciasto z rabarbarem, bezą na wiosenne wyjście na działkę.
Przepisów możemy znaleźć wiele.
Na kruchym spodzie, na drożdżowym, z kruszonką, albo własnie z bezą.
A owoce? Może być sam rabarbar, ale i w miksie owocowym smakuje wybornie!

Ten przepis podpatrzyłam w "Kuchni Lidla".
Godny polecenia!

1. Kruchy spód:
- 120 g mąki pszennej
- 50 g masła
- 25 g cukru pudru
- 1 opakowanie cukru waniliowego
- 1 jajko
- pół łyżeczki proszku do pieczenia
- szczypta soli

Wszystko razem mieszamy. Zawijamy w folię i około 1 godziny chłodzimy w lodówce.
Zimne ciasto kruszymy na spód małej formy do pieczena (średnica około 18-20 cm) - ja tradycyjnie "wyłożyłam nim dno formy.
Podpiekamy 13-15 minut w temperaturze 180 st.C

2. Rabarbar:
-500 g rabarbaru
- 100 g malin (dałam i maliny i truskawki)
- 50 g cukru
- łyżeczka mąki ziemniaczanej
- 1/4 szklanki wody
- 20 g masła
- 20 g miodu

Rabarbar kroimy na kawałki. Smażymy na patelni z cukrem, masłem i miodem.
Dodajemy maliny, truskawki.
Mąkę rozrabiamy z wodą i po chwili smażenia wlewamy do owoców.
Powstałą frużelinę wykładamy na podpieczony spód.

3. Beza:
- białka z 3 jaj
- 80 g cukru
- migdały w płatkach

Białka ubijamy na sztywną pianę. Stopniowo dodajemy cukier.
Bezę przekładamy na podpieczone ciasto z owocami, posypujemy płatkami migdałów
Pieczemy około 50 minut w 170 st.





Komentarze

Popularne posty