Letnie spotkania.

W lecie mamy największe trudności by spotkać się ze znajomymi.
Ładna pogoda generuje chęć leniuchowania na działce.
Nie ważne, że nie jest tam wykwintnie i elegancko (działka jest pod samym lasem i często zdarzają się kradzieże i złośliwe zniszczenia mienia).

Jednak ja, zwierzę stadne jestem.
A co za tym idzie - staję na głowie by z tymi najważniejszymi (co do znajomości oczywiście), móc się spotkać.
I tak też udało nam się w sobotę zorganizować małe "party".
Menu? Było dość mocno inspirowane Kwestią Smaku.

1. Tarta z jagodami.

Oryginalny przepis to TEN.

Moja modyfikacja:
a) ciasto - zmieniłam proporcje:
200 g mąki
110 g masła
2 łyżki cukru
1 jajko (całe!)

I w końcu wiem co źle robię w przypadku tego typu ciast.
Przede wszystkim - chcę by go było więcej, więc często zmieniam proporcje (jak powyżej). A przecież ciasta nie musi być dużo! No i obowiązkowo - muszę kupić kulki do obciążenia przy pierwszej fazie pieczenia!


b) mus czekoladowy - postanowiłam całkowicie go zmienić.
Wzięłam 100 g ricotty i wymieszałam z tabliczką gorzkiej czekolady (rozpuszczonej w kąpieli). Choć wydaje mi się, że mascarpone będzie lepiej pasowało do tej mieszanki.
Czemu tylko 100g? Bo chciałam by czekolady było tylko troszkę, na przełamanie bitej śmietany.





c) krem - bez zmian, zgodnie z przepisem

Do dekoracji - jagody.
Jak dla mnie - pycha!
Młodzież ma również zachwycona!






2. Mini pizzetki z bakłażana

Przepis - TEN


Bardzo dobra alternatywa dodatku do mięsa!











Komentarze

Popularne posty